سلنایت

Friday، ۲۲ Ordibehesht ۱۴۰۲

 سلنایت   Selenite 

سلنایت گونه ای شفاف از سنگ گچ است که به "ساتین اسپار" و همچنین به "رز صحرا" معروف است. این سنگ با بخار آب دریا و رسوبات شکل می گیرد و وقتی وزن می گیرد در بستر دریا ته نشین می شود و ترکیب اصلی آن سولفات کلسیم است.

نحوه نگهداری از سلنایت و پاکسازی آن
از آنجا که درجه سختی سلنایت بسیار پایین و 2 می باشد بنابراین سنگی شکننده بوده که نیازمند به مراقبت زیاد دارد. بنابراین باید جدا از سایر زیورآلات نگهداری شود.
قرار گرفتن سنگ سلنایت در معرض رطوبت، باعث از بین رفتن تدریجی آن خواهد شد. بنابراین نمی توان آن را با آب پاکسازی کرد.

خواص فیزیکی و متافیزیکی سنگ سلنایت

تقویت کننده ی روح و روان ، تقویت حافظه ، افزایش دهنده ی قدرت تمرکز ، افزایش دهنده ی سطح هوشیاری ، کاهش دهنده ی استرس ، کاهش حس خجالت و کم رویی ، کمک به داشتن خوابی آرام و راحت ، رفع کابوس های شبانه ، دفع امواج و نیروهای منفی ، مناسب برای مراقبه و مدیتیشن کردن ، جلوگیری از حملات صرع ، کمک به بهبود بیماری های رحم ، تقویت ماهیچه ها و استخوان ها و عضله ها ، کمک به جذب املاح و ویتامین و کلسیم در بدن، افزایش جوانی و شادابی پوست ، از بین بردن جوش و آکنه و …

سنگ سلنایت بهترین و موثرترین سنگ برای شارژ و پاکسازی دیگر سنگ ها می باشد و می تواند بر روی بدن قرار داده شود تا در هاله ی محافظ اطراف بدن نفوذ کند و تأثیر لازم را بگذارد. سنگ سلنایت یکی از سنگ های مورد نظر متولدین ماه اردیبهشت taurus می باشد.

سنگ سلنایت باعث ترمیم سلول های بدن می شود و جریان مایعات بدن مانند مایع نخاعی را متعادل و هماهنگ می کند.
باعث انعطاف پذیری و تنظیم مهره های ستون فقرات می شود و از حملات صرعی جلوگیری می کند.


سنگ سلنایت کیفیت پوست را بالا برده و ظرفیت بدن برای جذب کلسیم را افزایش می دهد و به بدن کمک می کند تا ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز را جذب کند.

سنگ سلنایت به سنگ باروری نیز معروف است و از جنین و مادر تا زمانی که نوزاد سلامت به دنیا بیاید محافظت می کند. این یعنی سنگ سلنایت را در زمان بارداری می توان استفاده کرد.